יועץ משכנתאות פרטי

הבנקים בישראל הן חברות מסחריות. חברות מסחריות שנסחרות בבורסה לניירות ערך. חברות מסחריות שנסחרות בבורסה ומטרתן להרוויח כסף וכמה שיותר כסף.

איך הבנקים מרוויחים כסף? הם קונים כסף בזול ומוכרים אותו ביוקר. ככל שמוכרים יותר כסף בריבית גבוהה יותר, ככה הם מרוויחים יותר ולכן כשניגשים לקחת משכנתא (לקנות הרבה כסף) הבנקאי משכנתאות שיושב מולכם רואה לנגד עיניו אינטרס אחד והוא האינטרס של המעסיק שלו – הבנק.

לצערנו, במאה ה-21 ככל שיש לגוף יותר כסף, ככה הוא יכול לקבוע את דעת הקהל והבנקים יודעים את זה היטב ולכן אתם רואים לא מעט פרסומות על בואו לקחת משכנתא טובה וכיו”ב מהצד של הבנקים כשלכם כבר ברור שהבנק רוצה להרוויח כמה שיותר.

תחשבו, אנשים נכנסים לבנק, חושבים שהיועץ שם הוא אובייקטיבי ולטובתם ונותנים לו לקבוע את העתיד הכלכלי שלהם לעשרות השנים הבאות.

אם תיגשו לחנות, כל חנות, והמוכר רק רוצה להרוויח כמה שיותר כסף מכם, ואתם יודעים את זה בוודאות, האם הייתם נותנים לו להמליץ לכם על המוצר ש”טוב עבורכם”??? התשובה היא לא! אבל משום מה בבנקים למשכנתאות זה עובד.

לשמחת הצרכן הישראלי המתקדם יש פונקציה בעולם הפיננסי שנקראת יועץ משכנתאות פרטי. ליועץ הזה יש אינטרס אחד והא הלקוח שלו – אתם. ליועץ הבנק או למוכר המשכנתאות בבנק יש אינטרס אחד והוא הבנק.

בכל מקום מפותח בעולם, אי אפשר לגשת לבנקים בלי יועצים פרטיים. היועצים עושים כמה דברים חשובים:

  1. הם מבינים לעומק את הצרכים והיכולות של הבנקים
  2. הם מכירים את המערכת מבפנים ויודעים מה לעשות ומה ניתן לקבל.
  3. הם בונים תכנית מימון ותמהיל משכנתא אופטימאלי
  4. הם מייתרים ללקוח את הפגישות בבנקים ואת רוב הבירוקרטיה
  5. חוסכים ללקוח בין עשרות למאות אלפי שקלים

ועדיין, רוב האנשים יעדיפו לא לשלם ליועץ משכנתאות פרטי מומחה כ-7,000 ש”ח ויעדיפו לבזבז ימים שלמים מהחיים שלהם, להיות בלחץ, ולהפסיד עשרות ומאות אלפי שקלים.

בשורה התחתונה, לבנק יש אינטרס אחד וזה להרוויח כמה שיותר מכל לקוח. הבנקאי משכנתאות או מוכר המשכנתאות של הבנק עובד בשביל הבנק ולכן התשובה לשאלה – האם שווה לקחת יועץ משכנתאות פרטי, היא חד משמעית כן אלה אם כן יש לכם את הזמן ללמוד את התחום ברמה הכי גבוה, לייצר קשרים עם בנקאים, להבין בכל שלב לאיזה בנקים שווה ללכת ועם איזה סניפים לעבוד בתוך הבנקים.

עוד בנושא

משכנתא לדירה
איזה פתרון קיים למסורבי משכנתא?
מידע נוסף על משכנתאות חוץ בנקאיות
משכנתא לעסקים
מחפשים הלוואה או משכנתא לעסקים קטנים?
דילוג לתוכן