יועץ משכנתא מומלץ

עוד רגע החלום יתגשם ותהיו הבעלים של בית בישראל!

בשעה טובה חסכתם הון עצמי קטן ואפילו מצאתם דירה מתאימה במיקום מעולה.

כל מה שנותר הוא להגיע לבנק, לחתום על כמה מסמכים, לקבל משכנתא והדירה שלכם.

אך רגע לפני שאתם מתחילים בעיצוב הדירה, כדאי לבדוק לעומק את נושא המשכנתא.

מדובר בהלוואה שתשפיע על מצבכם הכלכלי במשך עשרות שנים ויש לגשת לנושא בכובד ראש.

בכל בנק יש תמהילים שונים של מסלולים בריביות שונות. מדובר בסכומים גדולים ולכן עשירית אחוז של ריבית עלולה להסתכם לעשרות ואף מאות אלפי שקלים מיותרים שתשלמו במהלך עשרות השנים של החזרי המשכנתא.

אכן, מדובר בנושא מורכב ובשל כך רבים בוחרים לפנות לעזרתו של יועץ משכנתא מומלץ, והשאלה הגדולה היא, כיצד בוחרים יועץ משכנתא?

קודם כל, כדאי להבין את תפקידו של יועץ משכנתא?

תפקידו של יועץ משכנתא

היועץ ילווה אתכם לאורך תהליך נטילת המשכנתא, יתאים לכם את התמהיל הנכון של הריבית ותקופת ההלוואה בהתאם למאפיינים האישיים והכלכליים שלכם. היועץ לוקח בחשבון את ההכנסות וההוצאות הצפויות בשנים הקרובות, חסכונות קיימים ועתידיים, נכסים נוספים והטבות שייתכן ומגיעות לכם.

הבנק הוא גוף מסחרי שמטרתו להרוויח כסף. יועצי המשכנתא של הבנקים הינם עובדי הבנק, עם אינטרס חזק לטובתו של הבנק.

לכן כאשר מדברים על יועץ משכנתא מומלץ מתכוונים לבעל מקצוע יועץ משכנתא פרטי, אובייקטיבי ומחויב רק אליכם.

אבל יש יועץ משכנתא בבנק, למה צריך יועץ חיצוני?

הבנק הוא גוף מסחרי שמטרתו להרוויח כסף. יועצי המשכנתא של הבנקים הינם עובדי הבנק, עם אינטרס חזק לטובתו של הבנק. לכן כאשר מדברים על יועץ משכנתא מומלץ מתכוונים ליועץ פרטי, אובייקטיבי ומחויב רק אליכם.

איך בוחרים את יועץ המשכנתא שהכי מתאים לי?

בשוק ישנם יועצים שונים שמתהדרים בתואר “יועץ משכנתאות”. כדי לבחור יועץ משכנתא מומלץ, יש לבדוק כי הוא עומד בקריטריונים הבאים:

  1. הכשרה מתאימה יועץ משכנתאות מומלץ יהיה בעל הכשרה מקצועית איכותית. בדקו שהיועץ עבר הכשרה לעסוק בתחום. קורס ייעוץ המשכנתא של מכללת איתנים נותן את הבסיס הטוב ביותר, הכלים המתקדמים ביותר וכל הידע הדרוש להפוך להיות יועץ משכנתא מצוין.
  2. מקצועיות – נסו לעמוד על מידת המומחיות של היועץ. שאלו אותו כמה שנים הוא בתחום, לכמה משקי בית נתן יעוץ? עם אלו בנקים נמצא בקשרי עבודה?
  3. המלצות – בדקו את ההמלצות של היועץ. כדאי להסתמך על המלצות של אלו שמכירים באופן אישי ומוכנים לפרט על העבודה עם אותו יועץ.
  4. קשר אישי – סמכו על תחושותיכם. האם נוצרה כימיה בשיחה עם יועץ משכנתא מומלץ? לכו עם האינטואיציה שלכם.
  5. זמינות – תבדקו מה מידת הפניות של היועץ לקבל לקוחות. האם הוא יטפל בכם באופן אישי או מישהו מעובדיו? האם הוא נותן מענה מהיר לשאלות וחוזר לטלפונים?
  6. שפה פשוטה – יועץ משכנתא מומלץ מסביר נושאים מורכבים במילים פשוטות ובהירות. אחת המשימות שלו היא הנגשת נתונים מורכבים וסיוע בקבלת החלטה מיטבית.
  7. יועץ משכנתא מומלץ מתמצא בתהליכים השונים בעסקאות נדל”ן – תהליך רכישת דירה יד שנייה שונה מתהליך רכישת דירה מקבלן או בניית בית חדש. אופי העסקה משפיע על אופי המשכנתא הנדרשת.
  8. ניסיון עבודה מול בנקים – רצי לבחור יועץ שיש לו קשרי עבודה עם אנשי מפתח בבנקים ומכיר את תהליכי העבודה בבנקים. קורס יועצי משכנתא של מכללות מקצועיות מתמחות מכשיר את בוגריו ליצור קשרים עם גורמי מפתח בבנקים כדי לתת שירות בעל ערך ללקוחותיהם.

לסיכום, ההחלטה על משכנתא הינה משמעותית ובעלת השפעה לטווח הארוך. כדאי לבדוק אם היועץ המוצע לכם הוא אכן יועץ משכנתא מומלץ. בחירה חכמה תחסוך לכם זמן וכסף לעשרות שנים קדימה.

עוד בנושא

משכנתא לדירה
איזה פתרון קיים למסורבי משכנתא?
מידע נוסף על משכנתאות חוץ בנקאיות
משכנתא לעסקים
מחפשים הלוואה או משכנתא לעסקים קטנים?
דילוג לתוכן