מה ההבדל בין יועץ משכנתאות של הבנק ליועץ משכנתאות פרטי?

הרבה אנשים חושבים לעצמם למה שייקחו יועץ משכנתא פרטי אם יש ייעוץ משכנתאות בבנק והם יכולים לחסוך את העלות של היועץ הפרטי, הבעיה שלא הרבה מבינים שההבדל בין יועץ משכנתאות פרטי ליועץ משכנתאות של הבנק הוא שמיים וארץ, וההבדל הזה מתבטא בכמה דברים עיקריים כגון:

  • מחויבויות ללווים ולתהליך – יועץ משכנתאות של הבנק עובד בבנק מקבל משכורת מהבנק ונמדד על כמות המשכנתאות שהוא מוכר והרווח שהביא לבנק, יועץ משכנתאות פרטי מחויב רק לכם ולצרכים שלכם.
  • זמינות – ליועץ משכנתאות בבנק אין זמן לשבת לעשות לכם אבחון פיננסי מלא ונתח את המצב שלכם ובהתאם לכך לבנות לכם תמהיל, הוא פשוט בונה את התמהיל שהכי מתאים לבנק אם לא ביקשו ממנו אחרת. יועץ פרטי לעומתו מקדיש זמן לאבחון והבנת המצב הפיננסי שלכם והתאמת התמהיל אליכם ולא תמהיל כללי.
  • גובה הריביות – יועץ משכנתאות בבנק מוכר משכנתא ,ככל שימכור לכם בריבית גבוהה יותר הבנק ירוויח יותר, יועץ משכנתאות פרטי מצד שני דואג לכם ולחיסכון שלכם, עושה ככול שביכולתו כדי שתשלמו כמה שפחות לבנק.
  • היום שאחרי המשכנתא – אחרי שחתמתם על המשכנתא ברמת העיקרון ניתן לבצע מחזור משכנתא כל פעם שיש שיפור בתנאים או בתנאי השוק, אם התנאים יטיבו אתכם ליועץ בבנק אין אינטרס לבוא ולהציע לכם לבצע מחזור, כי זה פחות כלכלי לבנק. יועץ פרטי לעומתו גם יהיה מוכן לבצע לך בדיקה בכל פעם שתרצו למחזר וייתן לכם את חוות דעתו על כדאיות המחזור שלכם.

עוד בנושא

משכנתא לדירה
איזה פתרון קיים למסורבי משכנתא?
מידע נוסף על משכנתאות חוץ בנקאיות
משכנתא לעסקים
מחפשים הלוואה או משכנתא לעסקים קטנים?
דילוג לתוכן