מה תפקידו של יועץ משכנתאות?

הרבה אנשים חושבים ומאמינים שתפקיד היועץ הוא רק להוזיל ריביות במשכנתא בבנק, בפועל זאת רק דוגמה קטנה למה שיועץ משכנתא טוב מסוגל לתת לכם. את התפקיד של יועץ המשכנתאות ניתן לחלק לכמה תפקידים עיקריים שהם:

  • הבנת העסקה – היועץ חייב להבין את העסקה שאליהם אתם נכנסים, היועץ בודק אם העסקה מתאימה לכם  (אם אתם מרוויחים 13 נטו, עסקה של בית ב- 2 מיליון כנראה לא מתאימה לכם) לכן היועץ מבצע אבחון פיננסי מלא ללווים ולעסקה, ומציג בפני הלווים את האפשרויות שעומדת לרשותם ביחס לעסקה שהציגו.
  • בניית תמהיל משכנתא שמותאם אישית לכם – החלק העיקרי במשכנתא הוא התמהיל, בניית תמהיל נכון שמותאם לצרכים של הלווים יכול להביא לחיסכון של מאות אלפי שקלים בתשלומי הריבית שהיו מגיעים לבנק. לאחר ביצוע באפיון הפיננסי ללווים על ידי היועץ, בונה היועץ תמהיל שמתאים לזוג ולתוכניות שלהם בהווה ובעתיד.
  • ניהול מו”מ עם הבנקים – אחרי בניית התמהיל והתאמתו ללווים, ניגש היועץ לבצע מכרז ריביות מול הבנקים על מנת להביא ללווים את ההצעה הטובה ביותר והמשתלמת ביותר עבורם.
  • ללוות אותכם בלקיחת המשכנתא ואחריה – אחרי שיועץ משכנתאות סיים את המכרז בין הבנקים הוא יציג לכם את ההצעות שקיבל ובמידה ויש מספר הצעות דומות הוא ייתן לכם את חוות דעתו על כל הצעה וישאיר את הבחירה לכם, לאחר שבחרתם עם איזה בנק להתקדם יקבע היועץ ביחד עם בנקאי תאריך לחתימות. יש יועצים שיצטרפו אליכם לחתימות ויש כאלה שילוו מרחוק. דבר חשוב לוודא עם היועץ זה הבהרה לתהליך לאחר החתימות, יש יועצים שממשיכים ללוות את הלווים בשלב הביטחונות ויש יועצים שלא מתעסקים בזה.

עוד בנושא

משכנתא לדירה
איזה פתרון קיים למסורבי משכנתא?
מידע נוסף על משכנתאות חוץ בנקאיות
משכנתא לעסקים
מחפשים הלוואה או משכנתא לעסקים קטנים?
דילוג לתוכן