מתי כדאי לבצע מחזור משכנתא?

מכיוון שהתחום של ייעוץ משכנתאות תופס תאוצה והתחרות בו הולכת וגדלה בדיקת כדאיות מחזור משכנתא ניתנת לרוב בחינם ולכן אין מה לחשוב יותר מידיי אלה לבצע בדיקה בכל שלב ולראות האם ניתן לשפר את תנאי המשכנתא שלכם ומקסימום תרוויחו…..

ולמרות זאת, ישנם מקרים מיוחדים בהם ממש כדאי לבצע בדיקת מחזור משכנתא:

קנס פירעון מוקדם גבוה על ההלוואה

קנס פירעון מוקדם או עמלת הפסד כלכלי מראה לנו בעצם שכיום ניתן לקבל תנאים הרבה יותר טובים מהתנאים שהיו כשלקחתם את המשכנתא שלכם. ככל שהקנס יותר גבוה, ככה הבדיקה שלכם צריכה להיות יותר דחופה. חשוב להבין שאת הקנס לא צריך לשלם אלה מעמיסים אותו על על ההלוואה וברוב המקרים, אם תעמיסו את הקנס ותשפרו תנאים, תחזירו בסוף פחות ממה שהייתם מחזירים אם לא הייתם פועלים.

ירידה של הריבית במשק

הריבית במשק עולה ויורדת כתוצאה מהרבה משתנים מאקרו כלכליים. בכל פעם שאתם שומעים בחדשות שהריבית במשק יורדת או במגמת ירידה או נמוכה מאוד, תמיד טוב לבדוק האם ניתן לשפר את הריבית על ההלוואה שלכם. כמובן שצריך להתחשב בעמלות וקנסות היציאה אבל באופן כללי זהו זמן טוב לבדוק את האפשרות.

התאמת החזר משכנתא חודשי לצרכים שלכם

מידיי פעם הצרכים והיכולות שלנו לגבי החזר המשכנתא החודשי משתנים. לעתים תהיה לנו הוצאה גדולה ונרצה להקטין את ההחזר החודשי ופעמים אחרות נרצה להגדיל אותו על מנת לסיים עם ההלוואה כמה שיותר מהר. בשני המקרים יש לעשות זאת ע”י בדיקה מקיפה ומקצועית של כדאיות.

מעבר בנק

הבנקים השונים מציעים אלטרנטיבות שונות ותנאים שונים למשכנתאות. מידיי פעם בנקים יוצאים במבצעים אטרקטיביים אותם שווה לבדוק.

לסיכום, את המשכנתא שלכם אתם חייבים לנהל. הטעות הגדולה ביותר היא לטמון את הראש בחול אחרי שלקחתם אותה. כל עוד המשכנתא שלכם חיה, אתם חייבים להבין בכל יום האם הצרכים שלכם השתנו, האם היכולות שלכם השתנו או האם תנאי השוק השתנו לטובתכם. ברגע שעניתם כן לאחת השאלות האלה, זה הזמן לבדוק כדאיות מחזור.

בהצלחה גדולה ואל תפחדו מהבנקים!

עוד בנושא

משכנתא לדירה
איזה פתרון קיים למסורבי משכנתא?
מידע נוסף על משכנתאות חוץ בנקאיות
משכנתא לעסקים
מחפשים הלוואה או משכנתא לעסקים קטנים?
דילוג לתוכן